Tuesday 11 March 2014

Testimoni Kelas Asas Blog & Fanpage


Assalamualaikum dan Selamat Tengahari semua.

Alhamdulilah. Terima Kasih Allah. Segala puji bagi ALLAH atas kebesaranNya.  Hari ini tanggal 12/3/2014 (Rabu) genap usia admin 35 tahun. Hari ini jugak admin berjaya menyelesaikan tugasan terakhir Kelas Asas Blog & Fanpage. Syukur tak terhingga atas nikmat masa dan kesihatan dariNya untuk menyiapkan tugasan-tugasan ini. Bulan ini (Mac 2014) adalah bulan ke-5 saya menyertai kelas ini.

Syukur jugak kerana ALLAH pertemukan saya di dunia maya ini dengan Puan Zaila Mohamad guru on-line saya yg sgt baik dan sentiasa membantu. Terima kasih kerana sentiasa sabar dan memberi motivasi setiap masa kepada saya. Beliau sgt baik, sabar dan sentiasa memberi sokongan dan bantuan tak kira masa masaada siang atau malam kepada saya. Walaupun kita tahu tugas membesarkan dan menguruskan anak seramai 4 org bukan mudah. Tambahan lagi saya sendiri adalah pelajar pasca-siswazah Phd dalam menyiapkan draf tesis terakhir serta perlu menguruskan keluarga dan anak-anak yang masih kecil di samping sibuk menguruskan proses perpindahan ke Johor. Mula menyertai kelas ini di Shah Alam, Selangor dan berakhir di Batu Pahat, Johor bukan menjadi halangan untuk kami berhubung melalui faceboo, whatapp dan sms.

Antara kebaikan menyertai kelas ini adalah:
1. Dapat memberi pendedahan kepada saya cara menggunakan blog dan fanpages untuk mengiklankan barangan saya.
2. Kelas ini lebih kepada 'hand-on' dimana tugasan diberi satu persatu kepada pelajar dengan arahan yang jelas dan disertakan contoh sebagai panduan. Setelah siap barulah tugasan seterusnya diserahkan. Ini menamhkan kemahiran saya untuk menulis di dalam blog jugak di fanpages.
Sangat flexible dari segi masa. Tidak perlu ke kelas pada hujung minggu atau waktu malam untuk ke kelas. sudah pasti masa hujung minggu atau waktu malam dapat dimanfaatkan bersama keluarga.
2. Guru yang sangat komitet. Sentiasa membantu setiap masa dan sedia melayan kerenah pelajar yang pelbagai latar belakangnya.
3. Tugasan yg sangat jelas. Arahan yg diberi sangat jelas dan mudah dilakukan.
4. Tidak ada kekangan masa. Boleh dilakukan berapa lama yang diperlukan.


Bagi rakan-rakan yang berminat unttk memulakan perniagaan secara kecil-kecillan atau ingin memiliki blog sendiri sebagai medium untuk berkongsi ilmu dan pengalaman, saya mencadangkan sertailah Kelas Asas Blog & Fanpage kerana facebook dan blog adalah medium terbaik utk anda menjual produk / nama anda di alam maya. Jika berminat sila hubungi Pn. Zaila Mohamad fb: Zaila Mohamad @ 0123228651


Kedai Maya AMELY
0197200379
kedaimayaamely@gmail.com

No comments: